2016-10-23 20:02
Hej allihopa,
Håll i er nu för här kommer massor av information!
1. Från och med nästa träning den 30/10 kommer vill vi att killarna har med sig så att de kan duscha efter träningen. Detta för att vi anser att det är viktigt att få in den rutinen och det är dessutom bra för lagandan.
2. Sen när sammandragen drar igång så gäller även där att laget duschar efter sista match på sammandraget! Kom ihåg att skicka med dusch-saker och ombyte!
3. Eftersom truppen idag består av 23 killar, och fler blir det inom kort, så har tränarna beslutat att dela laget i två grupper (precis som i fotbollen) för att se till att det blir mer speltid på matcherna. Det innebär att grupp 1 och grupp 2, turas om att spela sammandrag och extra match.
4. Första sammandraget är lördagen den 29 oktober i Vindeln. Till de två matcherna kommer grupp 1 att kallas. Kom ihåg att vara noga med att svara så att tränarna får tid att planera inför matcherna! Samling sker 20 minuter innan match-start, omklädda och klara.
5. Kommunserien innebär att vi har 6 sammandrag att spela totalt. Vi jobbar även för att få in 5st extra "sammandrag" där vi hoppas kunna bjuda in 2 lag till varje tillfälle. Återkommer med tider för dessa. Förhoppningen är att varje grupp ska få spela 3 sammandrag i kommunserien och 2 extra "sammandrag" samt ett extra "sammandrag" där både grupp 1 och grupp 2 spelar.
6. Klädsel för matcherna är blå adidas shorts och röda adidas strumpor. Dessa får man själv införskaffa. Team Sportia har kunskap om vilka shorts och strumpor som Röbäcks if rekommenderar samt erbjuder även rabatt om man uppger vilken klubb man spelar för.
Bra om ni ser till att införskaffa detta inom kort. Shortsen från träningsstället som införskaffades förra säsongen fungerar fint för de som har dessa.
7. Vi tränar den 30/10 men den 6/11 är det ingen träning (uppehåll för höstlov). Nästa träning blir 13/11.
8. Arenavärdskap blir endast en vecka i år. Det blir vecka 50 (12-18 december), då vi även har sammandrag i Elofssonhallen. Det innebär att det blir tjänstgöring i både sekretariat samt fikaförsäljning. Vi kommer att behöva hela föräldragruppen under denna vecka! Arbetsschema för detta kommer senare.
9. Nytt för i år är något som kallas "ÖPPEN HALL" det är en tid varje fredag kl 18-19 då det lag som är Arenavärdar ordnar någon form av aktivitet och bjuder in andra lag. Det innebär att vi kan bli inbjudna nån vecka och även att vi själva ansvarar för en aktivitet v.50. Kom gärna med tips!