På förekommen anledning har RAAB gjort ett förtydligande gällande arenavärdskapets olika delar.
I uppdraget ingår förutom fikaförsäljning viss städning, en åtgärd som inkluderats för att hålla nere föreningens totala kostnad för lokalvård. Det går alltså inte att särskilja de två uppdragen då städtjänster inte är bokade för helgerna. Uppmärksamma därför följande punkter:
På plats
- Gör en översyn av hallen och omklädningsrum så det ser respektabelt ut. Kontrollera
detta löpande under dagen och åtgärda vid behov. Hallgolvet ska torrmoppas innan
helgens första match/hallbokning. Städmaterial finns i städskrubben i entrén och
påfyllnadsmaterial finns i förrådet mellan omklädningsrum 3 och 4. Soprummet finns
bredvid garaget.
Efter matcher
- Städa och fräscha till hallen, omklädningsrum och fiket. Plocka bort pant, bananskal, sporttejp, kvarvarande kläder och föremål läggs i förvaringskärl under trappan. Meddela kansliet om skadegörelse eller åtgärder som bör vidtas.
- Kontrollera att alla nödutgångar samt entré är stängda och låsta innan ni lämnar hallen. Sista personen i lokalen ska ha tagg som en garant för att obehöriga inte stannar kvar och bidrar till onödigt slitage och skadegörelse.
Dokumentet i sin helhet finns att läsa på hemsidan under >Dokument >Innebandy
***
Tillsammans hjälp vi åt att hålla lokalerna fina för våra ungdomar och besökare!
//RAAB genom Linda Söderberg, kansliet